En helt ny sinter bremsekloss for motorsport fra EBC Brakes kommer våren 2022.

 

EBC Sinter SR er en klasse for seg selv.

SR Serien er laget på EBC sin fabrikk i USA og er utviklet for å bite hardere og vare lenger, uten at det går på bekostning av bremseskivene.
Det har vært laget noen få sinter klosser der ute tidligere, men ingen som disse.

Med en helt egen teknologi har EBC Brakes laget en serie med klosser som sliter minimalt på skivene.
SR serien omtales som en «hard» bremsekloss, dette betyr bedre pedalfølelse og mer respons.

Tester viser at SR serien holder 3-5 ganger lenger enn konkurrentenes Semi-Metalliske klosser.

SR11 er en kloss med middels friksjon og er utviklet for å brukes foran på biler med høy ABS-effekt, eller foran og bak på racerbiler med Bias Control.
Disse er derfor kun laget i et begrenset utvalgt for racing kalipere fra for eksempel AP, Brembo, Alcon og Wilwood.

Den største fordelen med SR er todelt – Bedre bitt, mindre fading og konkurransedyktig pris regnet kostnad pr. «racing mil»
En annen stor positiv fordel er at den nesten umiddelbart går fra kaldt og opp til 900 grader celsius.

Det er ingen kjemisk bedding på SR klossene – Monter dem og kjør av gårde!
SR Serien er testet av et dusin Racing teams og alle har bedt om påfyll før 2022 sesongen.

SR 21 er på mange måter lik SR11, men har noe høyere friksjon og passer utmerket foran og bak på biler.

Dette er klosser utviklet for High Performance motorsport, inkludert GT, LMP og WRC.

Tips: Bruk SR21 foran og SR11 bak.

 

Oppsummering:

SR11 Sinter Race Pads
En Full-sinter kloss for rask asfaltracing og langløp. SR-11 er uavhengig testet i et profesjonelt laboratorium i USA ved 200-900Psi til LMGT/GTLM Race parametere.
SR serien er utviklet for å avgi minimalt med støy og tilbyr lang levetid. Den nye SR serien sørger for den laveste klossekostnaden målt opp mot pr. runde racing.

  • Høy 0,55mu stabil friksjon
  • Ekstremt rask innkjøring, fungerer fra kaldt
  • Arbeidstemperatur: 0 til 900°C
  • Maks levetid
  • Minimal skiveslitasje
  • Lager i USA

 

SR21 Sinter Race Pads
Testet på nøyaktig samme måte som SR11, har SR21 høyere friksjon og en litt høyre varmeterskel.

  • Høy 0,65mu stabil friksjon
  • Ekstremt rask innkjøring, fungerer fra kaldt
  • Arbeidstemperatur: 0 til 925°C
  • Maks levetid
  • Minimal skiveslitasje
  • Lager i USA

 

SR Serien er testet mot tilsvarende klosser fra konkurrenter, og kommet best ut.
I tillegg har de blitt testet av konkurrenter og Raceteam biler som Porsche 991 Carrera Cup-biler og Audi R8 LMS GT4 biler, for å nevne noen.